رندر وایرفریم به روشی ساده در تری دی مکس و ویری انجام میشوند. برای رندر وایرفریم در تری دی مکس از تکسچر VRayEdgesTex استفاده میشود. این تکسچر افکتی مانند وایر فریم را در رندر به ما نشان خواهد داد. از آنجایی که VRayEdgesTex متریال نیست و یک تکسچر برای متریال ویری میباشد میتواند یک سری افکت های جذاب که با متریال استاندارد تری دی مکس قابل پیاده سازی نیست را در اختیار ما قرار میدهد.
اگر از VRayEdgesTex به عنوان Bump Map استفاده شود میتواند لبه های تیز یک جسم را به صورت گرد شده و یا نرم به ما نشان دهد که در ادامه به صورت کامل توضیح داده میشود.
ابتدا از پنجره متریال ها متریال VrayMtl را نتخاب میکنیم و سپس برای diffuse از VRayEdgesTex استفاده میکنیم که تنظیمات آن مشابه عکس پایین میباشد.
color
Color: رنگ edgeها را مشخص میکند.
Hidden edges: هر گاه این گزینه فعال باشد خطوطی که به صورت مورب از پالیگان ها میگذرند نیز دیده میشوند.
Show subtriangles: وقتی فعال باشد خطوطی که بوسیله displacement map تولید شده باشد دیده میشوند.
World width: مقیاس اندازه گیری عرض خطوط براساس متر، سانتی متر و غیره میشود.
Pixel width: مقیاس اندازه گیری عرض خطوط براساس پیکسل میشود.
rounded corner
Radius : اندازه شعاع گرد شدن لبه ها را وقتی از VRayEdgesTex به عنوان Bump Map استفاده می کنیم را مشخص میکند
Consider same object only: وقتی این گزینه فعال باشد لبه های هر جسم به صورت جداگونه گرد میشوند اما وقتی غیر فعال باشد محل برخورد دو جسم که تشکیل یک زاویه میدهند نیز نرم میشود
Corners : نوع نرم شدن گوشه ها و زاویه ها را مشخص میکند.
Convex & concave: این گزینه هم لبه ها و هم محل برخورد دو جسم را نرم میکند.
Convex only: این گزینه فقط لبه ها را نرم میکند.
Concave only: این گزینه فقط محل برخورد دو جسم را نرم میکند.
دیدگاهتان را بنویسید