نکاتی از ۳DS Max برای مبتدی ها | پارت دوم

نکاتی از ۳DS Max برای مبتدی ها
نکاتی در مورد نام گذار ی و گروه بندی آبجکت ها در ۳DS Max ، ایزوله کردن و رندر واقع گرایانه و تنظیمات روشنایی در پارت یک همین مقاله صحبت کردیم. در ادامه به بررسی نکات دیگری برای مبتدیان می پردازیم که در طراحی و کار با نرم افزار تری دی مکس به آن ها کمک می کند.
استفاده از فیگو های انسانی
این موضوع به طور کامل در این مقاله شرح داده شده است.
ذخیره فایل ها
هنگام ذخیره فایل ها در ۳DS Max گزینه های مختلفی در دسترس شما است. بسیاری فرمت JPEG را انتخاب می کنند چون که فایل های JPEG نسبت به دیگر فرمت ها فضای کمتری را در هارد دیسک می گیرند.
متأسفانه، JPEG ها نیز فایل های فشرده شده هستند یعنی در ویرایش های بعدی میزان اطلاعاتی که باید با آن ها کار کنید، محدود خواهند کرد. با ذخیره تمام مدل ها در فرمت فایل های TIFF که فایل های ۳۲ بیتی هستند که از فشرده سازی استفاده نمی کنند، از این کار خودداری کنید.
ذخیره سازی بی وقفه
شما ساعت ها روی یک مدل کار می کنید. بنابراین، فراموش می کنید که در فواصل منظم ذخیره سازی انجام دهید. ناگهان متوجه می شوید که اشتباهی که ساعاتی پیش رخ داده باعث بروز مشکل در مدل شده است. این ساعت ها کار را در یک لحظه از بین می برد. با تنظیم workflow خود می توانید از این کار جلوگیری کرده بنابراین به طور منظم می توانید save انجام دهید.
اصلاح کننده های پنهان
۳DS Max مجموعه ای از اصلاح کننده ها را ارائه می دهد که می توانید هنگام ایجاد مدل های خود از آن ها استفاده کنید. بسیاری از افراد با خوشحالی از آن ها استفاده می کنند بدون اینکه بدانند این نرم افزار با کمی جستجو حتی اصلاح کننده های بیشتری ارائه می دهد.
تمام کاری که باید انجام دهید این است که در لیست اصلاح کننده هایی که می توانید ببینید، کلیک راست کنید تا لیست کاملاً جدید از اصلاح کننده های پنهان رونمایی شود.
فقط مدل های Poly را ویرایش کنید
هنگام ویرایش، باید همیشه از قالب poly استفاده کنید. مدل های mesh هنگام ویرایش فضای بیشتری برای خطا ارائه می دهند.
همچنین دارای تنظیمات کمتری هستند یعنی هنگام کار روی مدل انعطاف پذیری کمتری دارید.
توجه به به روزرسانی ها
هر نسخه جدید این نرم افزار به طور کلی با چند مسئله همراه است.
خوشبختانه، Autodesk پشتیبانی زیادی را برای این نرم افزار ارائه می دهد. این شرکت به روزرسانی های منظم و بسته های خدماتی را منتشر می کند. حتماً به محض دسترسی آن ها را دانلود کنید تا اشکالات را برطرف کرده و به کار بر روی مدل ها بدون هیچ محدودیتی بازگردید.
کلیدهای مهم در ۳DS Max
استفاده از کلیدهای میانبر به شما امکان می دهد کارهای متداول را بدون استفاده از منوها انجام دهید.
در این مقاله کلید های میانبر پر کاربرد آموزش داده شده است.
حتی می توانید این کلید ها را برای خود شخصی سازی کنید که در این آموزش به طور کامل بیان شده است.
در ۳DS Max از دوربین استفاده کنید
اگر دوربین صحنه شما در جای اشتباهی قرار دارد، نمی توانید حداکثر کارایی را وارد کنید. قبل از شروع کار بر روی یک مدل، مدتی را برای یافتن قاب و زاویه مناسب صرف کنید تا تضمین کند که فقط بر روی آنچه دوربین می تواند ببیند کار می کنید. به عنوان یک قاعده کلی، برای مدل سازی دقیق تر از یک لنز با زاویه باریک استفاده کنید.
دیدگاهتان را بنویسید