نکاتی از ۳DS Max برای مبتدی ها | پارت یک

نکاتی از ۳DS Max برای مبتدی ها
در این مقاله و مقاله ب بعدی سعی داریم نکاتی آموزنده و کاربردی در مورد ۳DS Max برای مبتدی ها بیان کنیم.
نامگذاری عناصر
هرچه یک پروژه پیچیده تر شود، آبجکت های بیشتری را در خود جای می دهد، این مسئله هنگام نامگذاری مشکل ایجاد می کند.
بسیاری از افراد بر اساس شکل آن ها عناصر خود را نامگذاری می کنند. این می تواند در مدل هایی که از همان شکل استفاده می کنند گیج کننده باشد. درعوض، باید نام های منطقی را به عناصر خود بدهید.
به عنوان مثال، به همه عناصر موجود در یک دیوار یک برچسب مشابه ، مانند North Wall بدهید. این امر باعث می شود تا بتوان آن ها را آسان تر شناسایی کرد نسبت به وقتی که آن ها را با Cube یا Sphere برچسب زده اید.
گروه بندی در ۳DS Max
گروه بندی تمرین خوبی است که همه عناصر تکی را برای یک بخش از مدل جمع آوری کنید.
یکی دیگر از مزیت های گروه بندی این است که می توانید از نمونه هایی برای رسیدگی به نسخه های همان عنصر استفاده کنید. انجام این کار به معنای این است که تغییر در یک عنصر باعث تغییر تمام عناصر موجود در آن مثال است.
عناصر خود را isolate کنید
برای کار بر روی یک آبجکت در مدل های پیچیده مشکلات زیادی همراه شماست، بهترین کار در این مواقع ایزوله کردن است.
می توانید یک عنصر را isolate کنید تا بتوانید بدون پرت شدن حواس به بقیه مدل روی آن کار کنید. بر روی عنصر راست کلیک کرده و Isolate را انتخاب کنید تا قسمت های دیگر مدل پنهان شوند.
Populate
بسیاری از معماران که از نرم افزار طراحی دیجیتال استفاده می کنند، به مشتریان خود کمک می کنند تا صحنه را تجسم می کنند. شما می توانید بزرگترین مدل دنیا را داشته باشید اما اگر مشتری نتواند بفهمد در دنیای واقعی چگونه به نظر می رسد به درد نمی خورد.
می توانید برای این کار از پر کردن مدل ها و صحنه های خود با افراد مجازی از کتابخانه ۳DS Max استفاده کنید.
این افراد حتی برای ایستادن و راه رفتن با انیمیشن همراه هستند.
Workspace ها و مفاهیم اساسی ۳DS Max
نسخه جدید ۳DS Max چند مفهوم جدید برای شما دارد که بهتر است با آن ها آشنا شوید. ویژگی کمک کننده ی Design Workspace را ارائه و یک design layout ایجاد می کند که کلیه اصول اولیه نرم افزار را به شما آموزش می دهد.
شما را با مفاهیم اصلی و ابزارهای جدید آشنا می کند. علاوه بر این، کمک می کند چگونگی ایجاد یک ۳DS Max workflow را کشف کنید. در اصل، شما را با رابط کاربری نرم افزار آشنا و کارآمدترتان می کند. برای یادگیری آن وقت بگذرانید، حتی اگر قبلاً از ۳DS Max استفاده کرده اید.
Bevelهای از پیش تنظیم شده
نسخه های جدیدتر ۳DS Max چندین bevel از پیش تنظیم شده برای استفاده در مدل ها ارائه می دهند.
می توانید آن ها را در گزینه های از pre-set در ابزار text نرم افزار پیدا کنید. این به شما امکان می دهد تا مستقیماً با bevel profile modifier از طریق لیست کشویی کار کنید.
این کار باعث می شود زمان زیادی در هنگام کار بر روی مدل های خود ذخیره کنید. البته، اگر ترجیح می دهید هنوز هم می توانید bevel های خود را بسازید.
متریال صحنه خود را optimize کنید
هنگام استفاده از موتور رندر باید متریال صحنه خود را در نظر بگیرید، اطمینان حاصل کنید که متریال را برای نمایش مناسب در موتور optimize می کنید. اگر این کار را نکنید، شاید متوجه شوید که رندر به اثرات عجیب نورپردازی و رفتار عناصر منتهی می شود.
Sun Positioning
این ابزار کمک می کند تا موقعیت خورشید را تنظیم کرده و در آسمان اطراف مدل خود تغییراتی ایجاد کنید. حتی می توانید زمان، تاریخ و مکان را تنظیم کنید.
همچنین می توانید نشان دهید که نور در زمان های مختلف روز چه تأثیراتی بر ساختمان خواهد گذاشت.
تنظیم روشنایی
از Ctrl + L برای روشن و خاموش کردن روشنایی در عرض چند ثانیه استفاده کنید.
در غیر این صورت برای جابجایی دستی چراغ ها باید از طریق چند منو کار را انجام دهید، این روش ساده تر است و می توانید زمان زیادی ذخیره کنید.
استفاده از سایه های نرم در ۳DS Max
واقع گرایی هنگام ارائه به مشتری مهم است.
یعنی باید در مدل های خود از سایه هابه شکل صحیح استفاده کنید. به عنوان یک قاعده کلی، از سایه های نرم به جای سایه های سخت استفاده کنید.
در پارت دوم با خردنیا تری دی همراه باشید.
دیدگاهتان را بنویسید