فیگور انسان در طرح های معماری

فیگور انسان در طرح های معماری
فیگور انسان به منظور درک مقیاس در تصاویر، رندر و یا شیت های معماری، نکات زیادی از واقع گرایانه بودن پروژه به بیننده القا می کند، و سبب درک بهتر نظاره گر از رابطه بین انسان و ساختمان می باشد.
ما به ابعاد متناسب بدن انسان و تناسبات آن وابسته ایم، چون به ما اجازه می دهد که ابعاد ریاضی فضا را به صورت بصری در ک کنیم.
رابطه ی فیگور های انسانی در رندر
در معماری، ما همیشه با این چالش روبهرو هستیم که قبل از ساختهشدن پروژه، تصویری واضح و قابل درک از آن را برای کسانی که سفارش دهنده ی کار هستند و در این زمینه تخصصی ندارند، ارائه دهیم.
رندر، یکی از محبوبترین روشهای ارائه سه بعدی در میان معماران است؛ زیرا میتواند پروژه را بهصورت واقعیتری به تصویر بکشد.
ما در خردنیا تری دی مقالات زیادی در مورد رندر و انواع رندر نوشته ایم که می توایند از طریق لینک های زیر آن ها را مطالعه کنید.
بهترین فیگور
بهترین پیشنهاد به معماران برای نشان دادن واقعیت پروژه و درک بهتر محیط آن، استفاده از فیگورهای انسانی است. البته این فیگورها باید ابعاد و اندازهای متناسب با محیط پروژه داشته باشند و به نحوه درستی در محیط آن قرار بگیرند.
باید در انتخاب فیگور های مناسب دقت زیادی به عمل آورید، اگر فیگور استفاده شده از نظر ابعاد، تناسب، قوم و مذهب و رنگ به طرح شما نداشته باشد، از زیبایی و تاثیرگذاری کار می کاهد و مخاطب میتواند خودش را در فضای طرح تصور کند و با پروژه ارتباط برقرار کند.
برایمثال، اندازه یک ساختمان با فیگورهای انسانی، یک مرجع بصری قدرتمند برای درک بهتر اندازه ساختمان است یا برای فیگورهایی که در مناطق گرمسیری هستند، لباس مناسب طراحی کنید و از هرگونه پوشش زمستانی پرهیز کنید.
در طراحی دست، معماران میتوانند با استفاده از سبکها و روشهای مختلفی شکل و مقیاس انسان را نشان بدهند اما در طراحیهای دیجیتالی ممکناست نتوانند خطوط برجسته طراحی را بهدرستی نشان دهند.
برای نمایش و ترسیم فیگورها راههای مختلفی وجود دارد، از طریق عکس، آبرنگ یا تصویرسازی و …
بنابراین، ترسیم فیگور راهی مهم برای برقراری ارتباط بین دفتر، پروژه، مشتریان، سرمایهگذاران و مسابقه معماری است.
برخلاف اسکیس ها و طراحیهای دست آزاد، رندرها معمولا یک محیط بسیار واقعی را به تصویر میکشند. رندرها درواقع تصویری بسیار شبیه به واقعیت از پروژه ارائه میدهند؛ و با استفاده از مدلهای سه بعدی و تنظیم نورو سایهها، نمایش ویژگیهای متریالها و سایر ابزارها، مشتری را مجذوب خود میکنند.
اگرچه فیگور انسان یکی از عناصری است که در آخر پروژه اضافه میشود و یکی از آخرین مراحل توسعه پروژه است؛ اما در رندر و ارائه کار بسیار ضروری است.
دیدگاهتان را بنویسید